Beste leden, ouders/verzorgers en andere betrokkenen,

Scouting gaat altijd door
Na de brand hebben de zeilende speltakken hard gewerkt om de boten af te schilderen en te water te laten. Direct na de brand hebben we de lelievletten compleet gemaakt. De WV heeft de Orka’s geholpen om hun vletten af te maken en te water te laten. De Zeeverkenners hebben nog een geheel nieuwe vlet in de vaart genomen. Deze was al besteld voor het Wiggershuis afbrandde. De Loodsenstam heeft hard gewerkt om hun schip, Jemoeder, weer te water te kunnen laten.

Tijdelijk onderkomen
Het terrein van het Wiggershuis is volledig gesaneerd. Inmiddels is er, met dank aan Dura Vermeer, een mooi tijdelijk onderkomen op het terrein geplaatst. Het tijdelijke onderkomen bestaat uit een ruimte om binnen te zitten, een sanitair unit en twee opslagcontainers waar spelmateriaal kan worden opgeslagen en natte zeilen worden uitgehangen. Met hulp van ouders en de leden is er hard gewerkt om de tijdelijke sanitaire voorzieningen aan te sluiten en het terrein een snelle opknapbeurt te geven. Het tijdelijke onderkomen blijft voor de periode van één jaar staan.

Nieuwe schepen
Met dank aan fantastische donaties van zowel een stichting als particulieren hebben we twee nieuwe schepen voor de Wilde Vaart kunnen bestellen. Er wordt op dit moment een nieuwe Lelieschouw gebouwd. Het houtwerk en de zeilen worden ook gemaakt. In de brand is de Lelieschouw met nummer 13 verloren gegaan. De nieuwe schouw krijgt nummer 97. De Lelieschouw is een traditionele platbodem, ontworpen voor scouting, waarmee ook met stevige wind goed gezeild kan worden. Daarnaast is het een ruim schip waar de leden gezellig samen mee op pad kunnen. Er is ook een Lelieclass besteld, een nieuw type schip, speciaal voor scouting ontworpen. Dit is een robuust en zeer sportief schip waarmee de leden nieuwe zeilervaringen kunnen opdoen. Met de Lelieclass kunnen de leden deelnemen aan zeilwedstrijden in de ‘open klasse’. Inmiddels is het Loodsenschip Jemoeder voorzien van twee nieuwe, gebruikte masten. Nieuwe zeilen worden op dit moment gemaakt. Als die klaar zijn kan het schip worden getuigd en kan de Loodsenstam eindelijk weer zeilend onder de Hollandse Brug door, op weg naar een nieuw avontuur! Nieuwbouw Het bestuur van de stichting heeft een nieuwbouw-commissie ingesteld. In deze commissie zitten drie (oud)-leden/ouders/bestuursleden. Zij gaan ons helpen om een nieuw gebouw te realiseren. Het realiseren van een nieuw gebouw is nog een hele klus, maar ook een fantastische kans om een prachtig nieuw onderkomen neer te zetten.

Nieuwe voorzitter
De voorzitter van de stichting, Sigrid, neemt helaas afscheid. De hele vereniging en stichting bedanken Sigrid voor haar jarenlange inzet en harde werken voor onze mooie groep. Er is inmiddels ook een nieuwe ad interim-voorzitter gevonden. Jaap Boekema, een oudgediende die al eerder voorzitter was van het verenigingsbestuur. Hij zal tijdelijk de rol van voorzitter van de stichting op zich nemen.

Namens het verenigingsbestuur en stichtingsbestuur,

Wouter de Vos, voorzitter vereniging