Zeeverkenners

Leer samen zeilen en kom het water ontdekken!

Practische informatie

• Leeftijd : 11 – 16 jaar
  • Opkomst moment : Zaterdag 13:00 – 17:00
  • Contributie & zomerkamp : €298,- p/j
  • Teamleider : Robin de Groot
  • Contact : zv-leidingolav@outlook.com

De Zeeverkennersgroep bestaat uit maximaal 36 jongens en meisjes in de leeftijd van 12 tot 16 jaar, met daarbij een aantal stafleden. De kinderen worden verdeeld in subgroepen die we bootjes noemen. Deze bootjes bestaan uit 5 tot 6 jongens en meisjes, waarbij zowel de oudste als de jongste leden van de groep zitten. De stafleden varen niet mee, waardoor de jongsten van de oudsten kunnen leren. Met deze bootjes ben je het hele jaar samen bij zeilwedstrijden, spelletjes en wandeltochten.

De opkomsten: De Zeeverkenners hebben iedere zaterdagmiddag opkomst van 13:00 uur tot 17:00 uur. De Zeeverkenners hebben ’s zomers opkomst bij het jachthaventerrein in Naarden en ’s winters op een van de onderkomens waar onderhoud gedaan kan worden. De vloot bestaat uit 6 lelievletten.

Activiteiten: In het vaarseizoen varen de Zeeverkenners in hun lelievletten op het Gooimeer. Het vaargebied van de Zeeverkenners ligt tussen de Hollandsche brug en Almere. Naast het spelenderwijs leren zeilen worden er tijdens het zomerseizoen diverse ‘varende activiteiten’ georganiseerd, zoals een pinksterkamp (ZuWaKa) met alle watergroepen uit de regio en zeilwedstrijden tegen deze groepen.

Aan het einde van de zomervakantie gaan de Zeeverkenners een week op zomerkamp, het hoogtepunt van het jaar. Voor het kamp wordt ieder jaar een waterrijke omgeving uitgekozen waar we met de boten en tenten een week activiteiten doen op en rond het water.

Het uniform: Het uniform voor Zeeverkenners bestaat uit een donkerblauw overhemd met de Olav groepsdas. Tijdens de zeilopkomsten zijn de Zeeverkenners verplicht een reddingsvest te dragen.

Ja ik kom een keer kijken!

Lijkt het je leuk om eens langs te komen? Neem dan direct contact op met de teamleider. Om een afspraak te maken kunt u ons mailen.
Het emailadres staat op deze pagina vermeld onder het kopje “Praktische informatie”.