Van 08 tot en met 17 augustus hebben de Zeeverkenners en de Wilde Vaart deelgenomen aan het NaWaKa (Nationaal Water Kamp). Dit wordt maar eens in de 4 jaar gehouden, een bijzonder kamp om bij te zijn!

Zowel de Zeeverkenners als de leiding hebben zich uitermate kunnen vermaken. Nautische wedstrijden en waterspellen hebben zich afgewisseld met spellen op het land. Zowel georganiseerd door de algehele organisatie, ons subkamp Colosseum (toppers!!), als ook team nautisch.

We hebben heerlijk genoten van het warme weer, ook al was dit soms ook wel iets te veel van het goede. Gelukkig hebben we vaak een dip in het water kunnen doen of de schaduw op kunnen zoeken. In de vrije tijd lekker hangen bij de tent of naar de centrale markt voor vermaak. De leiding kon ook gezellig even buurten bij de Wilde Vaart na de lange drukke dagen.

Na het overvliegen afgelopen mei hadden wij nog een aantal leden om te installeren. Dit hebben wij gedaan tijdens de ouderdag. Ook Merel, Femke en Maurits konden hierbij door onze Schipper Ellenoor officieel worden geïnstalleerd tot zeeverkennerleiding.

We komen terug van het kamp met een 2e en 3e plaats voor de zeilwedstrijden van subkamp Colosseum!! Bootjes Blauw 855 en Groen 1737 hebben het geweldig gedaan en de andere bootjes Geel, Roze en Wit volgenden hen snel over de finishlijn! Carolijn heeft in de leeftijd klasse 14 jaar een prachtige 3e prijs gewonnen en Thomas en Ties hebben 1e en 2e prijs gewonnen in leeftijdsklasse 16 jaar! De leiding heeft ook niet stilgezeten maar zijn wel buiten de prijzen gevallen. Deze hebben samen met de Wilde Vaart begeleiding de 3km roeiwedstrijd 18+ gevaren.

Hopelijk zijn we over 4 jaar weer terug te vinden op een mooi subkamp tijdens NaWaKa 2026!