Brand op het Wiggershuis

Beste leden, ouders/verzorgers en andere betrokkenen,

Het Wiggershuis, het onderkomen van scouting Olav Naarden in de jachthaven, is in de ochtend van 11 februari door nog onbekende oorzaak volledig afgebrand. De verwoesting van het onderkomen, de gehele inventaris en daarnaast drie boten, masten en zeilen van een aanzienlijk deel van de vloot en al het lesmateriaal van vaarschool Seal betekent een enorme klap voor de vereniging, in emotionele en materiële zin.

Scouting gaat door

Onze allereerste prioriteit en het uitgangspunt voor scouting Olav is dat de opkomsten van alle speltakken ondanks de brand de komende periode doorgaan. Ook willen we in het vaarseizoen alle zeilende speltakken (Orka’s, Zeeverkenners, Wilde-Vaart en de Loodsen) weer het water op laten gaan. Ook vaarschool Seal wil de twee zomerweken natuurlijk door laten gaan. Hoe we dat precies vormgeven weten we nu nog niet, dat bepalen we de komende periode met elkaar. De stafleden van de speltakken informeren de leden en ouders zelf over de wijzigingen in de locatie en/of tijden van de opkomsten.

Terrein saneren

We bekijken nu met het bestuur van de stichting en de vereniging wat de volgende stappen zijn. Hierover zijn we ook in gesprek met de verzekering. Bij de brand is asbest vrijgekomen. De restanten van het Wiggershuis worden zo snel mogelijk weggehaald en de grond wordt zo nodig gesaneerd. Het is om die reden absoluut niet toegestaan om het terrein te betreden. Er zijn hekken geplaatst om het terrein af te sluiten.

Doneren?

Het is inmiddels duidelijk dat een deel van de schade gedekt is, maar zeker niet alles. Dat betekent dat we geld nodig hebben om het materiaal te vervangen en ons onderkomen opnieuw op te bouwen en in te richten. We hebben via GO-fund-me een donatiepagina ingericht. Wil jij bijdragen? Ga dan naar deze link: https://www.gofundme.com/f/wederopbouw-wiggershuis-scoutingolav

Direct overmaken op de speciale bankrekening van Stichting Scouting Olav mag natuurlijk ook : Rabobank NL64 RABO 0156657686 ovv Wiggershuis

Steun