De Zeeverkenners zijn deze zomer op kamp gegaan naar de Reeuwijkse Plassen. De heen- en terugsleep waren erg lang aangezien Gouda wel 75 km slepen weg is. De Verkenners en Wilde Vaart zijn om 05.30u verzameld op de Olav-steiger en we kwamen om 20.00u aan op ons kampterrein.

Het kampthema was; Geld maakt wel gelukkig, en de bootjes moesten tijdens het kamp hun boot afkopen van onze deurwaarder Ten Kolkje. €50.000 te verzamelen in een 5 tal dagen met verschillende activiteiten en bijbaantjes. Verdiende je te weinig geld? Dan werden er bootonderdelen ingenomen.

Er zijn producten gedropshipt, stads- en boottouren zijn ontwikkeld, productcampagnes gefilmd en de post is bezorgd. Ook kon de week niet compleet zijn zonder onze kampdoop van leden en leiding en de ouderavond met installeren van de nieuwe verkennerleden.

We hebben in onze week alle meertjes en plassen van de Reeuwijkse plassen verkend en een heerlijke dag in Gouda beleefd. De terugsleep is vrijdagmiddag begonnen, er is overnacht in Alphen aan den Rijn en de sleep is op zaterdag afgemaakt.