Verhuur

Unieke locaties in en rondom de Naarden vesting

Online Verhuurformulier

Email: verhuur@scouting-olav.nl

Adres: Postbus 5173, 1410 AD Naarden

Mocht u op zoek zijn naar een toplocatie voor een feest, trouwerij of andere activiteit dan heeft Scouting Olav wellicht de perfecte plek! Neem per mail contact met ons op om meer te weten te komen over de mogelijkheden. Wilt u direct een verhuur aanvraag plaatsen dan vragen wij u onze online verhuurformulier in te vullen.

Beschikbare locaties

Het Dek

Verhuur periode: medio januari tot medio november

Naarden-Vesting is opgebouwd in de vorm van een ster met 6 hoeken. Deze hoeken heten bastions. Vroeger dienden deze hoge vestingwallen als vooruitgeschoven posten, waar het leger de inwoners van Naarden kon beschermen. Tussen deze bastions liggen kleine eilandjes die ook werden gebruikt als vooruitgeschoven posten, waarmee de dode hoeken van de bastions konden worden gedekt. Deze eilandjes worden ravelijnen genoemd.

Op een van deze ravelijnen ligt een uniek onderkomen van Scouting Olav Naarden, Het Dek. Hoe deze naam is ontstaan, of wie hem heeft bedacht weten we niet, maar een unieke locatie blijft het wel. Het Dek is te bereiken via de Amsterdamse Straatweg, al vanaf het begin van de vesting één van de twee toegangswegen.

Het buitenterrein bestaat uit een groot veld, waar ruimte genoeg is om een aantal tenten op te zetten. Dit veld kan ‘s avonds verlicht worden met twee schijnwerpers. Daarnaast is er nog een veld dat kan dienen als speelterrein of als kampeerterrein. Tussen een aantal zandwallen hebben we een kampvuurplaats waar een kampvuur gestookt mag worden, mits met ongeverfd hout, niet groter dan 1 bij 1 meter en de vlammen niet boven de zandwallen uitkomen.

Het Dek

De Loods

Verhuur periode: 1 mei t/m 1 oktober

De Loods is een gebouw dat van oudsher een opslagloods is geweest van de domeinen. Deze houten loods staat op de Lange Bedekteweg. In de Loods wordt het winteronderhoud gepleegd aan de vletten van de Zeeverkenners. ‘s Zomers komen de Dolfijnen naar de Loods om te kano-varen.

Om de Loods is voldoende ruimte om te spelen en te kamperen. Er zijn mogelijkheden om kano’s en kleine bootjes te water te laten en aan te leggen.

Onlangs is de Loods gerenoveerd. Er zijn nog steeds twee grote ruimtes, onder en boven. De keuken en de toiletten zijn geheel vernieuwd en aangepast op het gebruik door de speltakken en huurders. Op de ruime zolder zijn grote kantelruiten waardoor de zolder goed verlicht is. De zolder is voorzien van een brandtrap met nooddeur.

De loods