Wilde Vaart

• Contributie & zomerkamp : €298,- p/j
  • Teamleider : Thijs Dagevos
  • Contact : wilde-vaart@scouting-olav.nl

De Wilde Vaart is een gemengde speltak waar jongeren van 16 tot 18 jaar gezamenlijke activiteiten ondernemen. Deze speltak is dus het logische vervolg op de Zeeverkennersgroepen.

Door hun leeftijd zijn de leden van de Wilde Vaart op weg naar zelfstandigheid. Dit betekend ook dat de leden zelf hun programma samenstellen. Zo heeft de Wilde Vaart haar eigen bestuur met een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en diverse commissies met ieder haar eigen verantwoordelijkheden. Zo wordt onder meer het zomerkamp geheel door de leden voorbereid. De leiding heeft een stimulerende, controlerende en een begeleidende rol binnen de speltak. Daarom heet de staf bij de Wilde Vaart geen leiding maar begeleiding.

De Wilde Vaart heeft haar wekelijkse opkomsten van 13:00 uur tot 17:00 uur op verschillende onderkomens. In het zomerseizoen en tijdens het onderhoud aan de boten heeft de Wilde Vaart voornamelijk de opkomsten op het Wiggershuis. Daarnaast is er tevens een lokaal in het Hamerfort van de Wilde Vaart waar onder meer de maandelijkse vergaderingen van de Wilde Vaart plaatsvinden.

Tevens kunnen de leden van de Wilde Vaart na de vergadering en na de opkomsten gebruik maken van dit lokaal om na te praten of een feestje te houden.

De vloot van de Wilde Vaart bestaat uit een breder aanbod van boten; er zijn lelievletten maar er wordt ook in grotere en meer uitdagende boten gevaren. Het vaargebied is, afhankelijk van het zeilniveau en het weer, verder uitgebreid met het IJ-meer, zodat de leden ook (weekend)tochten kunnen varen. Natuurlijk neemt de Wilde Vaart ook deel aan de verschillende activiteiten zoals weekendkampen en zeilwedstrijden. Wanneer de leden door de week willen zeilen dan kunnen zij altijd een boot van de Wilde Vaart meenemen, mits zij voldoen aan het gestelde uitvaarreglement.

Het uniform van de Wilde Vaart bestaat uit een Wilde Vaart trui of een Wilde Vaart T-shirt met de groepsdas. Natuurlijk geldt voor het vaarseizoen dat in de boten de reddingsvesten gedragen worden.

Ja ik kom een keer kijken!

Lijkt het je leuk om eens langs te komen? Neem dan direct contact op met de teamleider. Om een afspraak te maken kunt u ons mailen.
Het emailadres staat op deze pagina vermeld onder het kopje “Praktische informatie”.