Loodsenstam

• Contributie & zomerkamp : €298,- p/j
  • Teamleider : Lonneke Wennink
  • Contact : loodsenolav@gmail.com

Wanneer de scoutingleden te oud worden voor de Wilde Vaart is het tijd om de overstap te maken naar de Loodsenstam. De Loodsenstam heeft geen begeleiding meer, maar de groep staat er zelfstandig voor. Een stamadviseur zorgt voor de continuïteit van de groep, maar de leden regelen zelfstandig hun eigen opkomst en zomerkamp.

In 2004 is het toenmalige schip van de Loodsenstam, de Irrésestible, verkocht en is er een nieuw schip gekocht. Ruim vier jaar lang zijn de leden van de Loodsenstam bezig geweest met het opknappen van dit schip en uiteindelijk is ze in het voorjaar van 2008 te water gelaten. Ons schip is gedoopt: “Jemoeder”.

De Loodsen hebben opkomst op zaterdagmiddag. Het Loodsen schip Jemoeder ligt in Jachthaven Naarden, dat vlakbij het onderkomen “het Wiggershuis” ligt. Dit is tevens ook het vaste onderkomen voor de Loodsen. In de winter wordt het schip onderhouden door de Loodsen en in de zomer vaart Jemoeder op de Randmeren. Ook gaan de Loodsen op zomerkamp met het schip. Op het Markermeer en IJsselmeer varen ze dan naar verschillende havens om daar te overnachten.

Ja ik kom een keer kijken!

Lijkt het je leuk om eens langs te komen? Neem dan direct contact op met de teamleider. Om een afspraak te maken kunt u ons mailen.
Het emailadres staat op deze pagina vermeld onder het kopje “Praktische informatie”.